czwartek, 30 kwietnia 2015

Święto Konstytucji 3.Maja

3.maja 2015r o godzinie: 8:30 w Kościele Przemienienia Pańskiego odbędzie się Msza Święta w intencji ojczyzny. Spotykamy się o godz: 8:15 przed kościołem w pełnym umundurowaniu.

sobota, 25 kwietnia 2015

Ekorajd 2015



REGULAMIN XXIV Eko-Rajdu
HUFCA ZHP WĘGIERSKA GÓRKA


Termin: 15-17.05.2015
Miejsce: Szkoła Podstawowa w Węgierskiej Górce
Organizatorzy: XVII DW Incognito
Uczestnicy: drużyny harcerskie, starszoharcerskie i wędrownicze z hufca Węgierska Górka

Cele:
- Kształtowanie postawy ekologicznej
- Propagowanie turystyki górskiej
- Poszerzanie wiedzy o Beskidach
- Integracja środowisk harcerskich
- Sprawdzenie wiedzy harcerskiej
-Wzbudzenie poczucia współodpowiedzialności za środowisko naturalne
- Poznanie kultur innych narodowości


Założenia organizacyjno-programowe:
  • Podczas trwania rajdu wszystkich obowiązuje przestrzeganie Prawa Harcerskiego.
  • Wszyscy jego uczestnicy biorą udział w zajęciach przygotowanych przez organizatorów.
  • Drużyny zabierają materiały do współzawodnictwa: kronikę, proporzec, książkę inwentarzową
  • Dojazd drużyny organizują we własnym zakresie.
  • Wpisowe na zlot wynosi 20 dla drużyn, które mają opłacone składki harcerskie za pierwszy kwartał, a 25 zł dla pozostałych drużyn.
  • Organizatorzy zapewniają obiad (16.05.2015 r.), ciepłą herbatę na śniadania i kolacje.
  • Drużyny nocują w Szkole Podstawowej w Węgierskiej Górce
  • Każda drużyna podczas rajdu jest przydzielonym przez organizatorów państwem.

Podczas rajdu będzie oceniane:

l        Umundurowanie
l        Musztra
l        Postawa harcerska
l        Przygotowanie kolacji tematycznej dla jury(ekologia + tradycje przydzielonego państwa, każda drużyna tworzy na terenie szkoły „restaurację” z dekoracjami, kelnerami oraz oprawą artystyczną, wedle uznania.)
l        Segregacja śmieci
l        Skecz lub piosenka w formie kabaretowej(związane z przydzielonym państwem oraz ekologią)
l        Meldunek z akcji ekologicznej: Każda drużyna musi przeprowadzić akcje sprzątania śmieci na terenie swojej miejscowości oraz przygotować z niej  meldunki w formie:
- Własnoręcznie wykonany symbol promujący ekologię(np.rzeźba, obraz)
- Prezentacja multimedialna ze zdjęciami lub filmem ze sprzątania świata, która będzie prezentowana na piątkowym kominku
l        Higiena i czystość, sprawdzana w ciągu trwania całego rajdu przez Komisję ds. Czystości i Schludności
l        Udział i zaangażowanie w zajęciach programowych.
l        Wiedza o Beskidach i ekologii

Dla najlepiej prezentującej się drużyny przygotowane zostaną nagrody

Drużyna płaci za wszystkie zgłoszone osoby!!!
 

Potrzebny ekwipunek:
  • Pełne umundurowanie
  • Śpiwór, karimata
  • Menażka, kubek, sztućce
  • Przybory toaletowe
  • Świeczka
  • Suchy prowiant na śniadania i kolacje
  • Obuwie zamienne
  • Obuwie na wyjście w góry
  • Coś przeciwdeszczowego
  • Nakrycie głowy na wyjście w góry
  • Ubranie na grę terenową
  • Dobrze wyposażona apteczka (min. jedna na drużynę)
  • Busola (min. 2 na drużynę)

Ponadto każda drużyna powinna mieć mapę Beskidu Śląskiego i Żywieckiego





Piątek 15.05.2015
16.00 - 17.00 Przyjazd drużyn, zakwaterowanie
17.00 – 17.30 Apel inauguracyjny
17.30 – 18.00 Musztra w drużynach
18.00 – 18.45 Egzamin z wiedzy turystyczno-ekologicznej poziom rozszerzony
18.45 – 19.30 „Podróże kulinarne Roberta Makłowicza” - kolacje tematyczne oceniane przez jury
19.30 – 20.30  Kolacja
20.30 - 22.30 „Ekologiczny obieżyświat” – wieczorny kominek
23.00 Cisza nocna dla harcerzy
23.00 – 00.30 – „W poszukiwaniu zaginionego klucza” – gra logiczna dla wędrowników
00.30 – Cisza nocna dla wędrowników


Sobota 16.05.2015
7.30 – 8.00 - Pobudka, toaleta poranna
8.00 – 8.30 - Śniadanie
8.30 – 15.00 - Wyjście w góry na trasy rajdu, sprzątanie szlaków
15.00 - 16.00 - Obiad
16.00 – 17.00 - Cisza poobiednia
17:00 – 18.30 – „Kabarety tonight” – pokaz przygotowanych przez drużyny tematycznych skeczy
18.30 – 19.00 – Kolacja
19.00 – 20.00 – Koncert charytatywny
20.00 – 21.00 – Przygotowanie do wieczornego kominka
21.00 – 22.00 - Widowisko słowno – muzyczne
22.00 – 22.30 - Toaleta wieczorna
22.30 - Cisza nocna                                                                                                                                                                                   
W razie niepogody:
8.00 – 8.30 - Pobudka, toaleta poranna
8.30 – 9.30 - Śniadanie
10.00 – 13.30-  „Surowce wtórne, zrób coś z niczego!” – zajęcia plastyczne
13.30 - 14.00 – Przygotowanie do obiadu
14.00 – 15.00 - Cisza poobiednia
15:00 – 17.00 – „Kabarety tonight” – pokaz przygotowanych przez drużyny tematycznych skeczy
17.00 – 18.00 – Zabawy integracyjne
18.00 – 19.00 - Kolacja
19.00 – 20.00 – Koncert charytatywny
20.00 – 21.00 – Przygotowanie do wieczornego kominka
21.00 – 22.00 - Widowisko słowno – muzyczne
22.00 – 22.30 - Toaleta wieczorna
22.30 - Cisza nocna   
                                                                                                                                                                                                       
Niedziela 17.05.2015
7.30 – 8.00 - Pobudka, toaleta poranna
8.00- 8.30 - Śniadanie
8.30 – 9.30 – Sprzątanie, pakowanie
9.30 – 10.00 - Wyjście do kościoła
10.00 – 11.00 - Udział we mszy świętej w Kościele Przemienienia Pańskiego
12.00 – 12.30 - Apel pożegnalny, wręczenie nagród


czwartek, 16 kwietnia 2015

Biwak CSI Kryminalne Zagadki 10-12.04.15

Przygoda, zabawa, przyjaźń, harcerstwo!
W dniach 10-12.04.2015r  odbył się  biwak drużyny podczas, którego rozwiązaliśmy kilka zagadek, rozwikłaliśmy pięć morderstw i schwytaliśmy trzech przestępców, w tym jednego recydywistę!

Ten biwak zapadnie na długo w pamięci dh Asi Szapert, która oficjalnie wstąpiła w szeregi XII DH Strumień. Serdecznie gratulujemy niebieskiej chusty oraz życzymy dużo sukcesów w dalszej drodze harcerskiej.







środa, 8 kwietnia 2015

10.04.15


Prosimy wszystkich harcerzy biorących udział w najbliższym biwaku drużyny o zabranie ze sobą bluzek/koszulek, które można mocno wybrudzić a nawet zniszczyć farbą.